Aloin miettimään tänään koulussa (kirjanpidon tunnilla jos se nyt on mainitsemisen arvoinen asia), kuinka paljon ystävät todella merkitsevät. Siis on sitä ennenkin miettinyt, mutta kun katsoo sitä kaveriporukkaa jossa koulussakin liikun, en voi muuta kuin ajatella kuinka onnelinen olen. Saan olla sellainen kuin olen, minään päivänä ei voi olla nauramatta vaikka kuinka olisi huono päivä. Jos nyt ketään tuttu ketä minut tästä tekstistä tunnistaa, jättäköön kommenttia.

Jansku: Olet ehtymätön ilopilleri. Jos sinulla on huono päivä, sen kyllä huomaa, mutta silti jaksat hymyillä ja nauraa. Hauskoilla sanonnoillasi piristät päivää, ja sinä olet se jonka kanssa saan olla blondi! Emme ole tunteneet periaatteessa edes kauan, mutta merkitset paljon jo hyvän ystävän tyttöystävänäkin. Enemmän merkitset minulle kuitenin _minun_ ystävänäni.

Anu: Meidän ehtymätön tietopankkimme. Olet se jolle voi puhua asioista, ja löydät aina selkeitä vastauksia ongelmiin kuin ongelmiin (tai joskus vähemmän selkeitä, mutta toimii kuitenkin), ja minusta tuntuu (tai sitten vain luulen) että sinä ymmärrät minua. Sinä ja minä olemme kumpikin monilta luonteenpiirteiltämme samanlaisia, ehkä siksi osaamme myös kinata keskenämme. Osaamme kuitenkin myös sopia nopeasti, ja olet se jolta voi aina kysyä apua kaikkeen. Olet _minun_ ystäväni, tiedosta ja taidosta riippumatta.

Mari: Pikku-Myy! Aivan selkeästi. Pieni mutta energinen. Sinä tuot ilmi ajatuksesi, mutta annat myös muiden ajatuksille tilaa. Olet aina hymy kasvoilla. Ajatuksenjuoksusi kulkee melko samaa rataa kanssani ja sinä jos kuka todella auttaa kun sinulta apua pyytää (vaikka se vaatisikin sinulta jonkin verran vaivannäköä). Kanssasi ei voi kinata (kyllä, olen yrittänyt) vaikka joskus puolustatkin mielipidettäsi kiivaasti. Autat aina kun apua pyytää, ja vaikka et auttaisikaan, olisit siltikin _minun_ ystäväni.

Heidi: Sinä meidän porukan kumiankka. Olet välillä hieman möks kun sinulla on huono päivä, mutta silti tuot positiivisuutta ympärillesi. Riemukkailta kuulostavat kiljahduksesi silloin kun sinua kutittaa, saa kaikki nauramaan ja unohtamaan murheensa. Ymmärrät kuitenkin ihmisiä ja heidän ongelmiaan, osaat kuunnella ja auttaa. Olet ihanan ilmeikäs ihminen, sinua jaksaisi katsella vaikka 24/7. Ja vaikka ei jaksaisi ja vaikka aina möksäisisit, tulet aina olemaan _minun_ ystäväni.

Mikael: Porukan ilmeikkäin ja naurettavin (enkä tarkoita tätä nyt pahalla) ihminen. Mikaelia ei vain kukaan tästä ystäväpiiristä voi nauramatta kauaa tuijottaa, se on fakta! Olet tunteikas ja hieman hassu, mutta silti sympaattinen ihminen. Välillä et ihan ajattele mitä sanot ihmisille, ja mietit vasta sen jälkeen, miten ihmiset sanomiisi reagoivat. Otat kuitenkin huomioon muiden mielipiteet ja mielialat, ja yrität pitää kaikki ihmiset tyytyväisinä, unohtaen välillä itsesi huomioimisen. Vaikka et olisikaan kaikkia kohtaan niin ystävällinen, olet silti _minun_ ystäväni.

Olette tärkeitä vaikka olenkin tälläinen kesseli ärripurrimörri joka on usein kuin persiiseen ammuttu murmeli ^^